Natuurcoaching

Coachen in de natuur

Herken je jezelf in deze vragen? Of worstel je met een gelijkaardige vraag?

Als coach ga ik graag samen met jou op weg. In de natuur.

In de natuur en door rustig te bewegen komt jouw denken veel sneller tot rust. Daardoor leer je opnieuw luisteren naar wat de natuur, jouw gevoel en jouw lichaam te vertellen hebben. Tenslotte ben je zoveel meer dan alleen jouw denken. Wanneer je weer leert luisteren naar alle aspecten van jouw zijn, kom je veel sneller tot de kern en nieuwe inzichten om zo een volgende stap te zetten.

Wandelen is gezond.
Dat wist je ongetwijfeld al. Wanneer je je lichaam letterlijk beweegt, wordt ook je denken in beweging gezet. Je krijgt letterlijk en figuurlijk weer zuurstof.

Wil je graag kennismaken met coachen in de natuur? Of wil je graag rond een bepaald thema aan de slag? 

Dan nodig ik je graag uit op een thema wandeling, er zullen regelmatig nieuwe thema’s aangeboden worden. Heb je zelf een thema in gedachten en vind je dat nog niet terug op de website? Neem dan gerust contact op.

Themawandelingen voor teams kunnen ook op aanvraag worden uitgewerkt.

Wat als het regent?


Dan trekken we een regenjas aan.

Regen brengt extra zuurstof, een beetje wind helpt om uit te waaien. Zo heeft elk type weer altijd iets bij te dragen aan de coachingsessie.

Alleen bij extreem stormweer gaan we vanwege veiligheisdredenen niet wandelen.

Tips!

Graag geef ik je alvast enkele tips mee om jouw coaching in de natuur zo comfortabel mogelijk te maken. Uiteraard komen deze tips ook van pas als je alleen of met vrienden gaat wandelen.

1. Neem je wandelschoenen mee in een plastiek zak, zo hoef je na een wandeling je auto niet vuil te maken

2. Draag je een bril? Neem dan zeker een pet mee als het regent, die houdt je brilglazen droog, zodat je kan blijven zien. En neem uiteraard een regenjas mee.

3. Breng zeker ook een notitieboekje en een potlood mee (want dat schrijft ook als het regent). Zo kan je eventuele bedenkingen of ingevingen ook direct noteren en vergeet je ze niet.

4. Zorg dat je altijd een flesje water en iets te eten meehebt wanneer je alleen gaat wandelen. Kom je voor een coachingsessie, dan breng ik dat voor jou mee.

5. Neem altijd een zakje mee om je afval in te stoppen, zo hoef je niets achter te laten in de natuur. Behalve dan misschien je voetstappen.

6. Zet je GSM op vliegtuigstand. Zo kan je zoveel foto’s nemen als je wil, zonder te worden afgeleid door binnenkomende berichten.

7. Neem de tijd om te genieten. Er is zoveel moois te zien, te horen, te voelen….