Een titel die vragen oproept. Ik begrijp het. Want wat hebben digitale vragen nu te maken met heksen. Toch? Veel, zo blijkt. De tijd van het jaar (halloween is tenslotte nog maar net gepasseerd) hielp een beetje met de beeldspraak. En zo kwam uit mijn keteltje een geweldig idee te voorschijn.

Wat voorafging

Je bent misschien nog niet vergeten hoe ik de afgelopen maanden verschillende opleidingen volgde. Over stories maken op instagram bijvoorbeeld en over je verhaal vertellen op video.

Als ik opleidingen volg, dan zuig ik alle informatie op. Ik doe heel plichtsbewust alle oefeningen die erbij horen. Zodat ik mezelf verplicht om ook echt aan de slag te gaan met wat ik leer (herinner je je nog de alle dagen live in september?).

Alleen komt er dan elke keer weer een moment waarop alles tot stilstand lijkt te komen. Zo’n moment waarop ineens niets meer lijkt te lukken. Niet dat ik het niet meer weet, maar ik krijg het niet meer vertaald in acties.

Het lijkt wel alsof alles wat ik nieuw leerde aan het gisten is in zo’n grote heksenketel 🤯. En na een tijdje komen daar vanzelf weer dingen “uitgeplopt” waar ik wel iets mee kan.

Dat heeft gewoon een beetje tijd en geduld nodig. En in de tussentijd is het dan even wat kalmer, zo lukt het me op dit moment gewoon niet om dagelijks stories te maken, dus sla ik al eens een dagje over.

Ook dat is authentiek ondernemen. Niet forceren op momenten dat het eventjes niet gaat. Het leven is nu eenmaal geen rechte lijn waarin altijd alles even vlot loopt. Er zijn al eens hobbels, dus waarom zou je dat dan gaan verstoppen in je marketing?

digitale vragen quote

Wat er uit mijn keteltje plopte

Al ben ik tegelijk ook heel blij dat er uit die heksensoep (om dan maar in het Halloween-thema te blijven) gisteren een leuk idee naar boven plopte.

Want ik ben niet alleen goed in het uitleggen hoe nieuwsbrieven werken, ik kan ondernemers ook helpen op een heleboel andere digitale vlakken.

Zo kan ik ook heel goed helpen met bijvoorbeeld social media, of uitleggen hoe je makkelijk met Canva kan werken bijvoorbeeld. Of je helpen uitzoeken welke tools jou kunnen ondersteunen.

En net nu, waar sommige agenda’s leeglopen, andere dan weer vol en we hoe dan ook met z’n allen meer digitaal gaan werken, wil ik graag mijn talenten inzetten om jou te ondersteunen bij de zaken die voor jou misschien minder vanzelfsprekend zijn dan voor mij.

Dus stuur me een mailtje als je met digitale vragen zit. En als ik je niet kan verder helpen -er zijn nu eenmaal dingen waar ook ik niet zoveel van af weet- dan ken ik vast wel iemand die jou daar wel mee verder kan helpen.

Go for it! En blijf goed zorgen voor jezelf, op alle vlakken <3

Lenie Verhelst

Digitale vragen Lenie Verhelst

Lenie Verhelst is experte in e-mailmarketing eenvoudig maken voor elke ondernemer. Ze leerde gaandeweg dat je ook op het vlak van (e-mail)marketing je eigen pad mag bewandelen. Ze deelt haar ervaring en kennis graag met andere ondernemers die graag authentiek zichtbaar willen worden.

Wanneer ze niet met een ondernemer een funnel aan het opbouwen is, organiseert ze wel een natuurwandeling om te netwerken, coacht ze jou in je ondernemers-loopbaan, of kan je haar in het bos vinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.